Sidebar

25
Prş, Nis

Temmuz ayında Türkiye'de medya patronlarının gündeminde yine küçülme adı altında aynı işi daha az sayıda çalışan ile yapma uğraşısı vardı. Yeri geldiğinde canını ortaya koyan, gece gündüz demeden çalışan, yoğun iş temposu ve stress nedeniyle genç yaşta yaşama veda eden gazeteciler onların gözünde sadece bir maliyet unsuru. "Maliyet düşürmek" denildiğinde ise ilk akıllarına gelen basın emekçilerine "bu güne kadar ki emeğiniz için teşekkür ederiz" demek. 

 

Başarılı çalışmalara imza atan ve 32. Gün programında hakkını araması nedeniyle zor günler yaşayan gazeteci Rıdvan Akar'ın işine de "maliyet" nedeni ile son verildi. Elbette bunlar sadece görünen yüzü, bu küçülme operasyonlarında, tasarruf tedbirlerinde biliriz ki tepedekilerin yaşamında bir değişiklik olmaz. Mesela makam araçlarından fedakarlık etmek yerine personel servisini kaldırırlar. "Konuk ağırlama" adı altında masraflarını şirkete ödetmekten vazgeçmek yerine çalışanların yemek masraflarını kısarlar. Eş-dost-akraba kadrosundan işe yerleştirdiklerini feda etmek yerine emeği ile geçinenleri işsizliğe iterler. 

 

1 Temmuz 

250 basın mensubunun görev aldığı törene Sözcü, Aydınlık, Yurt, Birgün, Evrensel gibi gazetelerin yanı sıra Halk TV, Hayat TV ve Ulusal Kanal'ın muhabirleri akredite edilmediği için giremedi.

17 Aralık yolsuzluk soruşturmaları sonrasında internete sızan telefon görüşmelerinde "Milletin a...na koyacağız" dediği ileri sürülen Cengiz Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz, 'Her devrin kası Mehmet Cengiz' yazısı nedeniyle BirGün'e ve yazarı Aykut Erdoğdu'ya dava açtı. Oda TV internet sitesi hakkında da tazminat davası açan Cengiz, 10 bin TL tazminat talebinde bulundu. 

Ankara 10. Ağır Ceza Mahkemesi, Türkiye'nin Musul Başkonsolosluğuna yapılan baskınla ilgili yayın yasağı kararının kaldırılması için yapılan başvuruyu reddetti.

Akşam gazetesi muhabiri Zana Yavuz, yeniden yapılanma gerekçe gösterilerek işten çıkartıldı

Milliyet gazetesi Pelin Batu'yu "tasarruf tedbirleri" gerekçesiyle işten çıkardı

2 Temmuz

CNNTürk Haber Müdürü Rıdvan Akar'ın "tasarruf" gerekçesiyle işine son verildi, hazırladığı programlar yayından kaldırıldı

3 Temmuz

Yeni Şafak'ın Adana'daki telekulak haberine soruşturma başlatan Ahmet Mithat Temel, yayını 'siber suç' sayıp gazetenin bilgisayarlarına ek konulmasını istedi. İddiaya göre Temel, soruşturmayı TIR'ların aranması talimatı veren Savcı Aziz Takcı'nın şikayeti üzerine başlattı.  Temel, gazete haberini siber suç saydı ve Yeni Şafak çalışanlarının evine baskın yapılmasını istedi. Yeni Şafak, Temel hakkında HSYK'ya ve Adalet Bakanı'na suç duyurusunda bulundu.

Akşam gazetesi 18 yıldır çalışan basketbol yazarı Avni Başoğlu'nun işine son verdi

4 Temmuz

Mayıs ayı sonunda yürürlüğe giren Yeni Tüketici Kanunu'na uygun olarak Reklam Kurulu Yönetmeliği de sil baştan yazıldı ve hükümete şimdi de ticari reklamlara tek başına sansür yetkisi verildi.

Dev-Yol davasından ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasına çarptırılan ve 17 yıldır hapiste olan çevirmen Tonguç Ok için Evrensel Basım Yayın tarafından özgürlük kampanyası başlatıldı. (Kaynak bianet)

12 Temmuz

Samanyolu TV'de Üsküdar Selimiye Camii avlusundan canlı olarak ekranlara gelen iftar ve sahur programlarının çalışanları, zabıta ekipleri tarafından zorla çıkarıldı. Ramazan ayının başlamasıyla birlikte 15 gündür Selimiye Camii'nden canlı yayın yapan Samanyolu TV ekibi, zabıtaların gösterdiği tutum karşısında neye uğradıklarını şaşırdıklarını ve iftar için çekim yeri aradıklarını belirttiler. 

Taksim Meydanı'nda yapılan eylemi görüntüleyen DHA muhabiri Zeki Günal polisler tarafından dövüldü. Günal, Kafasından, kolundan ve boynundan yaralandı.

14 Temmuz

HDP Eş Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Adayı Selahattin Demirtaş, Cumhurbaşkanlığı seçim sürecindeki yayınları nedeniyle TRT Haber, TRT 1, TRT Türk, TRT Avaz ve TRT 6 ile RTÜK hakkında suç duyurusunda bulundu.

26 Temmuz

Ekonomik sıkıntı yaşadığı gerekçesiyle bir icra kurulu oluşturan ve gazetenin yeninden yapılandırılacağı söylenen Cumhuriyet Gazetesi'nde, İstihbarat Şefi Cengiz Yıldırım, Ekonomi Haberleri Şefi Hasan Eriş ve Dış Haberler Şefi Özgür Ulusoy görevden alındı. Personel servisinden yapılan bildirim ile farklı bir görev verileceği açıklanan 4 kişi izne çıkartıldı. Kısa bir süre sonra işten çıkartıldıkları tebliğ edildi

27 Temmuz

Emniyet içerisinde casusluk faaliyeti sürdürdükleri gerekçesiyle gözaltına alınan zanlıların adliyeye getirilmesinin ardından Adliye binası içerisinde bulunan basın odası savcılık talimatı ile boşaltıldı.

28 Temmuz

Al Jazeera Türkiye'nin haberinde Fatih Altaylı ve Fikret Bila'nın telefonlarının farklı isimler kullanılarak dinlenildiği iddia edildi. Ayrıca tv programcısı Müge Anlı ve sunucu Defne Samyeli'nin de telefonunun dinlenildiği ortaya çıktı. Hürriyet muhabiri Toygun Atilla’nın kod adı verilerek terör örgütü üyesi olduğu şüphesiyle 2009-2010 yılları arasından üç ay süreyle telefonlarının dinlendiği ve elektronik posta trafiği de izlendiği ortaya çıktı.

Şırnak'ın Cizre ilçesinde gazetecilik yapan Abit Dündar, alışveriş yaparken kimliği belli kişiler tarafından önce araçla ezilmek istenmiş sonrasında ise kaçırılmak istendi.

30 Temmuz

Hatay'da elyaf yüklü tırın motor kısmında başlayan ve tüm aracı kısa sürede saran yangını görüntüleyen AA muhabiri Burak Milli ve Sabah gazetesi İskenderun muhabiri Veysel Cıncık araç sahibi olduğu iddia edilen Fırat K. ve yanındaki 2 kişi tarafından engellenerek saldırıya uğradı. 

31 Temmuz

Bağcılar'da Cumhurbaşkanı Adayı Ekmeleddin İhsanoğlu'nun etkimliğini izleyen Milliyet muhabiri Fatmanur Fırat yaşanan bir arbedeyi görüntüledi. Fırat'ın çektiği görüntülere el koymak isteyen çevredekiler gazeteciyi tartakladı.

Önder Şuşoğlu beş yıldır görev yaptığı Akşam Gazetesi'nden çıkartıldı

2012 Ocak ayında yayın hayatına başlayan Yurt gazetesinde kuruluşundan bu yana çizerlik yapan karikatürist Serdar Günbilen gazeteden istifa etti. Günbilen, Medyatava'ya yaptığı açıklamada; istifasının nedeninin editoryal sebeplerden dolayı olduğunu, yazı işleri müdürünün değişmesinin ardından yeni müdürle aralarında çizimleri konusunda bir yorum ve espri farkı oluştuğunu ve bu nedenle istifa ettiğini ifade etti.